Найчастіше основні зусилля дорослих спрямовані на “слухняність”, “вихованість” відповідність вимогам соціуму, а також розвиток інтелекту і навичок і здатності їх презентувати. Разом з тим батьки, педагоги направляють увагу і на те, “щоб дитина була хороша” (мала моральні принципи, здатність до емпатії).
Але, погодьтеся, в першу чергу найголовніше, щоб дитина була щаслива, щоб вона змогла справлятися з життєвими труднощами, була стресостійкою, була задоволена своїм життям. Стійкість до стресу – це висока здатність до саморегуляції, емоційна стійкість, уміння зберігати внутрішній спокій.
Мета проєкту «Психосоціальний супровід (ПСС) для дітей та батьків/опікунів у буферній зоні на сході України» — сприяння покращенню благополуччя та зміцненню стійкості місцевих громад, які постраждали внаслідок конфлікту на сході України. Програму «Безпечний простір» НаУКМА Карітас активно впроваджує в проєктних локаціях вже 3 рік. Слід зазначити, що ефективність і
екологічність програми для психічного здоров’я дитини доказана і обґрунтована.
Заняття для дітей включають в себе 7 модулів, які адаптовані під різні вікові категорії.
- Встановлення контакту. На цьому етапі соціальні працівники Карітас знайомлять учасників групи, разом з дітьми прописують правила. Дорослі також дбають про те, щоб атмосфера унікальності і прийняття кожної дитини обов’язково була створена в групі.
- Вивчення потреб. На другому занятті визначаємо потреби та чинники, які впливають на здоров’я учасників групи.
- Керування реакціями. Навчити розуміти, що думки впливають на наші емоції та випробувати способи екологічного вираження почуттів цьому вчаться діти в третьому блоці. Дітей знайомлять
з різними емоціями; разом обговорюють джерела виникнення почуттів; створюють безпечний простір для вільного виявлення різних почуттів.
- Навички розв’язання проблем. Визначаємо, які бувають види конфліктів; навчаємо конкретних навичок розв’язання конфліктних ситуацій; опановуємо чотири крокову модель розв’язання конфліктних ситуацій.
- Позитивні активності. В цьому блоці разом навчаємось планувати позитивні активності, які б
давали задоволення та повертали почуття контролю.
- Позитивне мислення. Вчимо формулювати позитивні думки, планувати позитивне майбутнє.
- Відновлення соціальних контактів. На останньому занятті актуалізуємо значущість людського спілкування; показуємо цінність дружби; вчимо створювати план соціальних контактів, розвиваємо навички здобуття підтримки соціального оточення.
Також в межах проєкту навчання можуть пройти і батьки. На заняттях матусі і татусі поглиблять знання з питань виховання дітей, матимуть можливість поділитися своїм досвідом сімейного виховання і проаналізувати особистий педагогічний досвід; підвищити свою психолого–педагогічну компетентність у питаннях дитячо–батьківських стосунків. Окрім того, матимуть можливість отримати цікаві та дієві техніки та вправи.
Програму «Безпечний простір» в навчальних закладах впроваджують навчені працівники Карітас, які знають вікові особливості реакцій дітей. В їх арсеналі є ефективні техніки педагогічного спілкування, сприятливі для створення безпечного освітнього простору.
Пропонуємо Вам і Вашим дітям можливість оцінити переваги і корисність Програми, що побудована як на науково обґрунтованих рекомендаціях, визнаних на міжнародному рівні, так і на
практичному досвіді роботи авторів. Запрошуємо дітей та батьків проєктних локацій взяти участь у навчанні та підвищити свій рівень стресостійкості.
Проведення занять можливе в онлайн форматі на платформі Zoom. За детальною інформацією звертайтеся за телефоном 066 247 40 34
Tags: #ПСС