Image

Програма «Безпечний простір» допомагає формувати стійкість до стресу

Найчастіше основні зусилля дорослих спрямовані на “слухняність”, “вихованість” відповідність вимогам соціуму, а також розвиток інтелекту і навичок і здатності їх презентувати. Разом з тим батьки, педагоги направляють увагу і на те, “щоб дитина була хороша” (мала моральні принципи, здатність до емпатії).

Але, погодьтеся, в першу чергу найголовніше, щоб дитина була щаслива, щоб вона змогла справлятися з життєвими труднощами, була стресостійкою, була задоволена своїм життям. Стійкість до стресу – це висока здатність до саморегуляції, емоційна стійкість, уміння зберігати внутрішній спокій.

Мета проєкту «Психосоціальний супровід (ПСС) для дітей та батьків/опікунів у буферній зоні на сході України» — сприяння покращенню благополуччя та зміцненню стійкості місцевих громад, які постраждали внаслідок конфлікту на сході України. Програму «Безпечний простір» НаУКМА Карітас активно впроваджує в проєктних локаціях вже 3 рік. Слід зазначити, що ефективність і
екологічність програми для психічного здоров’я дитини доказана і обґрунтована.

Заняття для дітей включають в себе 7 модулів, які адаптовані під різні вікові категорії.

  1. Встановлення контакту. На цьому етапі соціальні працівники Карітас знайомлять учасників групи, разом з дітьми прописують правила. Дорослі також дбають про те, щоб атмосфера унікальності і прийняття кожної дитини обов’язково була створена в групі.
  1. Вивчення потреб. На другому занятті визначаємо потреби та чинники, які впливають на здоров’я учасників групи.
  1. Керування реакціями. Навчити розуміти, що думки впливають на наші емоції та випробувати способи екологічного вираження почуттів цьому вчаться діти в третьому блоці. Дітей знайомлять
    з різними емоціями; разом обговорюють джерела виникнення почуттів; створюють безпечний простір для вільного виявлення різних почуттів.
  1. Навички розв’язання проблем. Визначаємо, які бувають види конфліктів; навчаємо конкретних навичок розв’язання конфліктних ситуацій; опановуємо чотири крокову модель розв’язання конфліктних ситуацій.
  1. Позитивні активності. В цьому блоці разом навчаємось планувати позитивні активності, які б
    давали задоволення та повертали почуття контролю.
  1. Позитивне мислення. Вчимо формулювати позитивні думки, планувати позитивне майбутнє.
  1. Відновлення соціальних контактів. На останньому занятті актуалізуємо значущість людського спілкування; показуємо цінність дружби; вчимо створювати план соціальних контактів, розвиваємо навички здобуття підтримки соціального оточення.

Також в межах проєкту навчання можуть пройти і батьки. На заняттях матусі і татусі поглиблять знання з питань виховання дітей, матимуть можливість поділитися своїм досвідом сімейного виховання і проаналізувати особистий педагогічний досвід; підвищити свою психолого–педагогічну компетентність у питаннях дитячо–батьківських стосунків. Окрім того, матимуть можливість отримати цікаві та дієві техніки та вправи.

Програму «Безпечний простір» в навчальних закладах впроваджують навчені працівники Карітас, які знають вікові особливості реакцій дітей. В їх арсеналі є ефективні техніки педагогічного спілкування, сприятливі для створення безпечного освітнього простору.

Пропонуємо Вам і Вашим дітям можливість оцінити переваги і корисність Програми, що побудована як на науково обґрунтованих рекомендаціях, визнаних на міжнародному рівні, так і на
практичному досвіді роботи авторів. Запрошуємо дітей та батьків проєктних локацій взяти участь у навчанні та підвищити свій рівень стресостійкості.

Проведення занять можливе в онлайн форматі на платформі Zoom. За детальною інформацією звертайтеся за телефоном 066 247 40 34

Categories: Новини

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *