Безпечне і комфортне середовище, затишна атмосфера, багато ігор і іграшок, матеріали для творчості, спортивне приладдя, смаколики до чаю та найкращі соціальні працівники – роблять кімнату Карітас одним з улюблених місць в школі.
Діти тут можуть спілкуватися з однолітками, грати, творити, розвиватися, дізнаватися нове та просто відпочивати. Значну увагу в Карітасі ми приділяємо розвитку soft skills учнів. До цих навичок можна віднести емоційний інтелект, силу волі, завзятість, креативність, вміння протистояти стресам і знаходити спільну мову з оточенням, здатність адаптуватися до змін в умовах життя й праці, здатність до навчання й т.д. Але головною складовою таких навичок є здатність до подальшого саморозвитку.
Діти вчаться говорити про свої почуття, пробують домовлятися, слухати інших, взаємодіяти у команді, бути лідером.
Ми переконані, що гнучкі навички треба обов’язково розвивати. У сьогоднішніх умовах емоційна складова така ж важлива, як і інтелектуальна. Можливо, має навіть більше значення, бо ж soft skills – не ті навички, які діють в якійсь певній сфері. Вони розповсюджуються на різні аспекти життя.
Соціальні працівники так планують кожне заняття, щоб дітям було не тільки весело і цікаво, а ще й корисно та пізнавально. Так, перший квітневий тиждень «Я та мої сильні сторони» допоміг зрозуміти дітям, що для розвитку таланту необхідне бажання, мотивація, терпіння і наполеглива праця; що кожна людина талановита.
Наталя Шевченко, соціальний працівник с. Берестове: «Ми ініціювали спілкування та бесіди на заняттях, для того, щоб діти, могли розказати друзям про свої захоплення. Не менш цікавим моментом було заповнення анкет, в яких діти писали, яким вмінням пишаються. По закінченню тижня ми склали рейтинг популярних і ексклюзивних захоплень серед учнів школи.
Створення простору для можливостей реалізації соціальних, культурних, життєвих виборів особистості дитини проходило протягом тижня «Весняні пригоди».
Гусєва Ірина, соціальний працівник Миронівської локації зазначає: «Коли до нас приходить весна, ми спостерігаємо багато цікавих речей: приліт птахів, перші квіти й травичка, цвітіння дерев та кущів – одним словом – пробудження природи. В Карітас ми не можемо спостерігати за приходом весни пасивно, ми перетворилися справжніх дослідників. Коли ми оточуємо дитину середовищем, що розвиває, у неї з’являється можливість набувати нових навичок і освоювати новий світ».
На четвертому тижні ми розглядали тему: «Інтернет в моєму житті». Вчили дітей уникати основних небезпек, які існують в інтернет-просторі, розвивали вміння правильно використовувати можливості соціальних мереж та віртуального спілкування.
На «Великодньому тижні добра» разом з учнями виховували повагу до традицій, розширювали та поглиблювали знання про Великодні свята.
На закінчення хотілося б відзначити, що процес взаємодії в кімнаті Карітас проходить в ігрових та інтерактивних формах. Заняття спрямовані на те, щоб прищепити дітям любов до пізнання, можливості проявити себе, розвити у дітей необхідні їм компетенції. Перебуваючи поруч один з одним, учні набагато активніше засвоюють будь-який матеріал. Розвивають комунікативні здібності, вчаться спілкуватися бути самостійними.
Тож до зустрічі у Карітас! Ми на Вас чекаємо!
Проєкт «Психосоціальний супровід дітей та батьків/опікунів буферної зони на сході України» реалізовується за підтримки Карітасу Австрія та Карітасу України.
Tags: #ПСС