
Багато дітей у своєму житті часто стикаються з ситуаціями, в яких може виникнути стрес. Це стосується не тільки тих, що проживають у буферній зоні, тих, або тих, що мали залишити свій дім і переїхати до іншого міста чи селища, кількість таких дітей значно більша. Конфлікти в школі та дома, підвішені вимоги, складнощі у спілкуванні, негативні емоції, вікові кризи – все це є стресовими факторами.
Дорослим, що знаходяться поряд з дитиною важливо розуміти, що
переживання дитини в ситуації стресу можуть бути набагато інтенсивнішими ніж у дорослого, бо в дитини ще немає великого життєвого досвіду справлятися зі складнощами.
Саме тому важливе доросле завдання – не стільки захистити дітей від
щоденних та випадкових стресів, скільки навчити, допомогти, створити умови, в яких ті могли б впоратися зі стресами, долати їхні наслідки, відновлюватись та рухатись далі.
Проєкт «Стійкість та Розвиток» Карітас Краматорськ продовжує роботу в напрямку формування здатності дітей протистояти стресу:
стресостійкість, управління стресом, толерантність, чутливість до стресу, опірність стресу.
Як? Через ефективний інструмент – проведення циклу занять «Безпечний простір» у школах, де реалізовується проєкт: с. Берестове, смт.Миронівський (школа №1), с. Верхньокам`янське, смт. Луганське, сЗванівка, с. Орлівка.
В кожному навчальному закладі працюють 2 навчені соціальні працівники «Карітас», які проводять заняття для дітей та підлітків. За період навчання «Безпечному простору» учні опанують такі теми:
Встановлення контакту.
Вивчення потреб.
Навчання керування реакціями.
Навички розв’язання проблем.
Посилення ролі позитивних активностей.
Навчання позитивному мисленню.
Відновлення соціальних контактів.
Що дають заняття:
- у дітей формуються навички самостійного психоемоційного відновлення після пережитих стресових подій;
- розвиток і вдосконалення комунікативних навичок, емоційно-вольової саморегуляції поведінки;
- створення в дитячому колективі, атмосфери прийняття, доброзичливості, відкритості, взаєморозуміння і підтримки.
Кожне заняття ґрунтується на пошуку і розвитку ресурсів дитини та її найближчого соціального оточення. Щоб дітям було цікаво соціальні
працівники «Карітас» використовують різноманітні форми та методи – робота з дидактичними матеріалами, ігри, вікторини, дискусії, обговорення, тренінгові вправи, тощо. Обов’язковим елементом – є прийняття правил, аби учням в середовищі взаємодії було комфортно та безпечно. Діти із задоволенням беруть участь в заняттях.
Стреси є неодмінною частиною нашого життя… Заховатись від них не
можливо, проте можливо навчитися життєстійкості й психологічної відновлюваності.
Tags: #ПСС